Kurser våren 2024

Är du intresserad av någon kurs så går det bra att anmäla sig via vårt formulär eller gå in på ABF:s hemsida och anmäla dig där.

OBS! En anmälan per kurs.

Akvarellmålning – Grund i Olofström

Här är kursen för dig som aldrig provat på att måla eller för dig som lagt penseln på hyllan för länge sen.

Akvarellmålning är en målningsteknik där vattenburen färg läggs på i transparenta skikt på ett tjockt, lätt sugande papper.

Keramik Olofström

Tycker du om att skapa? Välkommen att delta i vår cirkelverksamhet. Lera är fantastiskt att arbeta med. Kavla, ringla, dreja eller skulptera.

Upplev skaparglädje! Anmäl dig till vår populära keramikcirkel. En cirkel för alla som vill skapa i lera. Lär dig kavla, ringla, dreja eller skulptera

KONSTHÄNDIGT

Är föreningen som är öppen för alla som utövar skapande verksamheter inom konst och hantverk.
Vi har galleri och kurslokal på N Brogatan 10, Olofström

Välkommen att delta i vår cirkelverksamhet!

Måla i Akryl

Tycker du om att skapa? Är du nybörjare i akryl eller lagt bort penslarna alldeles för länge? Vi testar akrylens möjligheter genom att teckna och måla en bild som vi själva väljer. Jämfört med oljefärg är akrylfärg vattenbaserad och torkar snabbt. Vi jobbar med perspektiv, form och volym, ljus och mörker.

KONSTHÄNDIGT

Vi har galleri och kurslokal på N Brogatan 10, Olofström

Välkommen att delta i vår cirkelverksamhet!

Material ingår inte i cirkeln.

Nedre Brogatan 10 29331 OLOFSTRÖM

Föreningen vill genom kursverksamhet sprida inspiration till att man börjar med någon form av skapande verksamhet och till att man vill skaffa sig kunskaper om olika tekniker och material. Bland föreningens medlemmar finns många med kunskap och erfarenhet som kan vara kursledare. Vi har hittills haft studiecirklar i akvarell, akryl, teckning och keramik. Vi kommer allteftersom att kunna starta nya cirklar med andra inriktningar. Vi inbjuder även till workshops och föreläsningar. Man måste inte vara medlem för att delta i kursverksamhet.