Välkomna till en prova på kurs i Symbolpedagogik

Kursen är upplagd på två träffar, den 7 april och 5 maj kl.14:00-17:00

Helen Kémi, kurslärare och processledare Symbolpedagog, Folkhögskollärare och Församlingspedagog från Jämshög

• Kursavgift 400kr
  • Fika och material ingår
  • 8 platser
  • Anmälan till: Anki Mårtensson tel nr: 0706-21 42 80                                                   email: ankihem@hotmail.com
  • Anmälan senast den 22 mars

Symbolpedagogik

Symbolon är grekiska och betyder sätta samman, göra helt. Den helande kraften finns i människan, ett kroppens eget ekosystem med självläkande resurser. Symbolspråket är vårt omedvetna språk som genom kreativa metoder kan hjälpa oss att lära känna oss själva och vår innersta längtan. Symbolpedagogiken hjälper människan att möta sina egna inre bilder och därmed finna ledning och sammanhang. Genom symbolerna kan vi hitta redskap för att leva livet mera helt och i samklang med oss själva, att vara den jag är och bli den jag är ämnad till att vara. Drömmen är en naturlig vägvisare och tillsammans med färg och form, visualisering och bild, musik, dans, rit och berättelse utgör de uttrycksfulla arbetsredskap att utforska symbolvärlden med.